تجربه وبلاگی

تجربه‌های مختلفی طی دورهٔ نویسندگی و مدیریت وبلاگ کسب می‌کنید از جمله مواردی که من تجربه داشتم یه شکست جدی بود
بعد از چندین ماه پیگیری موارد مختلف سئو و بهینه‌سازی سایت تصمیم گرفتم یه دامنه ثبت کنم هرچند اون موقع با «برند» آشنایی چندانی نداشتم و newsfasport.ir رو ثبت کردم
اینجا بود که حکایت سر و کله زدن با میزبانی هاست‌های گوناگون شروع شد و خیلی حالگیری بود همه چیزو درست می‌کردم یهو ساسپند می‌شد وبلاگ و همه چی «کشک»

ساسپند
ساسپند

شاید بخاطر همینه همیشه به برنامه‌نویس‌ها حسودیم می‌شه چون من معماری خوندم و هرچی کامپیوتر یاد گرفتم همش شخصی بوده اما برنامه‌نویس‌ها توی وب موفق‌ترن چون «توان اجرایی» دارن، یعنی تک و تنها رهاشون کنی یه سایت کامل می‌زنن و از پس مشکلات ریز خودشون برمیان اما کسی که آشنایی نداشته باشه و بخواد وبلاگ بزنه هرچند سرویس‌های هاستینگ اسکریپت برات نصب می‌کنن و کانفیگ‌های مختلف اما من شک دارم خیلی دوام داشته باشه اون دامنه اگه متخصص روش نباشه (در طی سالیان ثابت شده)
یه راه دیگش هم اینه دامنه رو وصل کنی روی سرویس‌های ارائه دهندهٔ خدمات وبلاگ که اونم ماشالله با این وضعیت بسیار اصولی سئو و تبلیغات موجود در این سرویس‌ها نمی‌تونه من رو جذب خودش کنه
بعدشم ممکنه خیلی خوب وبلاگو بالا بیاری اما با یه لحظه کاملا «عشقی» وبلاگ شما رو به فنا بدن و بگن وبلاگ شما منافات داره با سرویس ما یا اینکه فیلترینگ محترم زحمتشو بکشه و …
البته اینم نادیده نگیریم که همه سرویس‌دهنده‌ها هم گل و بلبل نیستن و اونا هم هرچند مدت یکبار همه اطلاعاتشونو از دست می‌دن با هک شدن و هزارجور مشکل دیگه:)
داشتم می‌گفتم با هر دردسری بود وبلاگو راه‌اندازی کردم و مدت ده ماه روی دامنه کار کردم از نظر سئو (با همه مشکلات تغییر سرویس‌ها) سرانجام بی‌خیالش شدم و دامنه رو مدتی بلاگفا و میهن‌بلاگ پارک کردم که بعدش تا مدتی دسترسی به اینترنت نداشتم وقتی برگشتم دیدم یه آقای محترم اسپمر، دامنه رو ثبت کرده و تبلیغات متنی انواع سایتا رو روش گذاشته
این مرحله برام خیلی سخت بود و کلا دیگه بیخیال وبلاگ و وبلاگ‌نویسی شدم!
امسال تصمیم گرفتم بیام یه دستی بکشم روی وبلاگ چندسال پیش wordpress.com حداقل چیزایی که دوس دارم رو بنویسم (هرچند کسی نخونه)
اینجا فیلتره و قبرستان نوشته‌های من

دیدگاه

