پایان کار سایت Delicious

سایت دلیشز با ارائه خدمات ذخیره و طبقه‌بندی لینک‌ها که توسط بنیاد یاهو اداره می‌شد [ویکی] حالا به سایت pinboard که خدمات مشابهی داره اما هزینه ساخت اکانتش در حال حاظر 11 دلار در سال هست فروخته شده
سایت‌هایی که برگشت مالی نداشته باشن به همین سرنوشت دچار می‌شن
تجاربی هم در این زمینه دارم که می‌تونید در پست تجربه وبلاگی مطالعه کنید
الآن داشتم به مصاحبه صوتی مدیرفنی ورزش3 گوش می‌دادم که باهاش هم‌عقیده هستم، اشاره می‌کرد به سایتایی که قراره امروزه در دنیای وب معرفی بشن بسیار سخته که نیازمند حمایت‌های گستردست
کسایی که وبلاگ‌نویسی رو می‌خوان شروع کنن باید در درجه اول به این فکر کنن با توجه به قیمت میزبانی و دامنه و ssl و طراحی و … می‌تونن اداره کنن وبلاگشونو یا نه، که بعد از چندسال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات سرانجام مجبور نشن کلا بی‌خیالش بشن

شکست سایت
شکست سایت

همین چندروز پیش داشتم وبگردی می‌کردم با سایت hatenablog.com آشنا شدم (مثل اینکه یه سرویس‌دهنده ژاپنیه) و یه وبلاگ تست ساختم. وقتی بسترهای نرم‌افزاری و فنی رو چک کردم واقعا کیف کردم چطوری اینقد خوب همهٔ ابزارهای درست رو فراهم کرده (من جزو اون دسته آدمایی هستم که معتقدم یا نباید کاری رو انجام داد و یا اینکه خیلی تمیز و درست و حسابی باشه)
مشخص کردن هدف در ادارهٔ وبلاگ یا سایت خدماتی می‌تونه مهم‌ترین تصمیم باشه
البته در وب فارسی نمونه‌هایی هم هستن که خیلی از بازدیدکننده‌هاشون طلبکارن که چرا درآمدشون کمه و از صددرصد سایتشون، 90درصدش تبلیغاته (فروش بک‌لینک، رپورتاژ، بنرهای مختلف، سایتای نمایش‌دهندهٔ تبلیغ) که پیشنهاد می‌کنم برای آسایش خودتون و مصرف کمتر حجم از نرم‌افزارهای ضد تبلیغاتی که در پست افزونه‌های ضروری معرفی کردم استفاده کنید
موفق باشید

دیدگاه

