ترانه افغانستان / خاطره‌انگیزهای پارسی

ترانه‌های افغانستانی زیادی هستن که باب میل ایرانی‌ها هستن
نمونه‌های اینطوری معطوف به اشعار زیبا و احساسی خواننده‌های افغانستانیه
خودم علاقهٔ زیادی به آهنگ سرزمین من دارم و از گوش دادن بهش خسته نمی‌شم

داوود سرخوش
داوود سرخوش

بی آشیانه گشتم
خانه به خانه گشتم
بی تو همیشه با غم
شانه به شانه گشتم
عشق یگانهٔ من
از تو نشانهٔ من
بی تو نمک نداره شعر و ترانهٔ من
سرزمین من خسته خسته از جفای
سرزمین من بی سرود و بی صدای
سرزمین من دردمند بی دوای سرزمین من
سرزمین من کی غم تو را سروده
سرزمین من کی ره تو را گشوده
سرزمین من کی به تو وفا نموده
سرزمین من

ماه و ستارهٔ من
راه دوبارهٔ من
در همه جا همیشه بیت و گذارهٔ من
گنج تو را ربودن
از بر عشرت خود
قلب تو را شکسته هرکه به نوبت خود
سرزمین من خسته خسته از جفای
سرزمین من بی سرود و بی صدای
سرزمین من دردمند بی دوای سرزمین من
سرزمین من مثل چشم انتظاره
سرزمین من مثل دشت پر غباره
سرزمین من مثل قلب داغ‌داره
سرزمین من

بی آشیانه گشتم
خانه به خانه گشتم
بی تو همیشه با غم
شانه به شانه گشتم
عشق یگانهٔ من
از تو نشانهٔ من
بی تو نمک نداره شعر و ترانهٔ من
سرزمین من خسته خسته از جفای
سرزمین من بی سرود و بی صدای
سرزمین من دردمند بی دوای سرزمین من
سرزمین من مثل چشم انتظاره
سرزمین من مثل دشت پر غباره
سرزمین من مثل قلب داغ‌داره
سرزمین من

///
یه آهنگ دیگه هم هست اونو وقت کنم به هین پست اضافه می‌کنم

دیدگاه

